Basis programmeren
Code | SBU | Aard van keuzedeel | Geldig vanaf | Inschrijven tot | Certificaten | Beroepsvereisten |
---|---|---|---|---|---|---|
K0719 | 480 | Doorstroom, Verbredend | 12-10-2016 | - | Ja | Nee |
In dit keuzedeel leert de beginnend beroepsbeoefenaar eenvoudige applicatie te programmeren(bijv. softwareprogramma's, apps). Hij past bij het programmeren de ontwerpprincipes en de structuur en opbouw van programmeertalen toe.
SBB
Code | Titel | Resultaat |
---|
Er is (nog) geen leermiddel beschikbaar in de leermiddelen catalogus. Wilt u ook uw leermiddelen zichtbaar hebben in dit register? Ga dan naar het Koppelpunt Catalogusinformatie van Kennisnet.
Extra informatie met betrekking tot het mbo-certificaat
Bedoeld als verbreding voor beroepsbeoefenaars uit diverse sectoren (inclusief ICT) die digitaal vaardig zijn. Met kennis van programmeren begrijpen beroepsbeoefenaars beter de achtergronden en beginselen achter de werking (constructie) van software toepassingen. In het dagelijks werk komt de vraag naar eenvoudige aanpassingen in een software applicatie voor. Deze kennis vergroot hun employability en draagt bij aan betere doorstroommogelijkheden naar niveau 4 opleidingen applicatieontwikkeling. Relatie met de keuzedelen Digitale Vaardigheden aanwezig. Het verschil is de focus op het gebruik van softwaretoepassingen en digitale apparaten, in plaats van aanpassen of creëren van software toepassingen. Dit certificaat beantwoordt de groeiende vraag vanuit de arbeidsmarkt om naast digitaal vaardig ook digitaal geletterd te zijn. Het biedt kansen aan werkzoekenden uit sectoren waar digitale toepassingen hun intrede hebben gedaan om zich te verbreden.
Crebo | Kwalificatie | Dossier | Niveau | Inschrijven tot |
---|---|---|---|---|
25191 | Medewerker beheer ICT | ICT support | 3 | - |
25192 | Medewerker ICT | ICT support | 2 | - |
25999 | Medewerker ICT | ICT support | 2 | - |
25607 | Medewerker ICT support | ICT support | 2 | - |
25581 | Onderzoeker leefomgeving | Advies en onderzoek leefomgeving | 4 | - |