Geactualiseerd statusoverzicht De processtappen voor ‘Ontwikkelen, vaststellen, publiceren en registreren van kwalificatiedossiers en kwalificaties’ zijn geactualiseerd. Bekijk het geactualiseerde document.

Combifunctionaris IKC / Brede school

Code SBU Aard van keuzedeel Geldig vanaf Inschrijven tot Certificaten Beroepsvereisten
K1292 240 Verbredend 29-01-2022 - Ja Nee

In dit keuzedeel komt het specifieke van het werken binnen een Integraal Kindcentrum (IKC) aan de orde. Er worden kennis en vaardigheden beschreven die een beginnend beroepsbeoefenaar voorbereiden op het werken in een IKC. Hierbij ligt de focus op het ondersteunen en stimuleren van kinderen in hun doorgaande ontwikkeling, het verbinden van formeel en informeel leren en het werken in interdisciplinaire teams.

SBB in samenwerking met vertegenwoordigers van ROC's en het werkveld

Toon eerdere overlapchecks Verberg eerdere overlapchecks
Geen overlap
Ondoelmatige overlap
Code Titel Resultaat
Doe de overlapcheck voor dit keuzedeel

Er is geen kwalificatie gevonden.

Er is sprake van ondoelmatige overlap.
Is er overlap?
Overlappende werkprocessen
Niveau complexiteit
Niveau verantwoordelijkheid en zelfstandigheid
Overlap vakkennis en vaardigheden
Niveau vakkennis en vaardigheden
Omvang vakkennis en vaardigheden
Er bestaat al een door de minister vastgestelde koppeling tussen deze kwalificatie en dit keuzedeel.
Dit keuzedeel is ontwikkeld voor deze kwalificatie. Er kan daarom geen sprake zijn van ondoelmatige overlap.
Er is geen overlap informatie gevonden.

Vul onderstaande gegevens in om een check uit te laten voeren door de Toetsingskamer.

Uw aanvraag is succesvol verwerkt. U ontvangt bericht als de check gereed is. Het aantal aanvragen voor een overlapcheck is onverwacht fors toegenomen. Het is niet uitgesloten dat dit tot vertraging zal leiden bij het verwerken van de aanvragen. De Toetsingskamer SBB stelt alles in het werk om aanvragen zo snel mogelijk te verwerken.

Er is een fout opgetreden bij het versturen van uw verzoek naar de beheerder, probeer het later nog een keer.

Hierbij een overzicht van geregistreerde beschikbare leermiddelen voor dit product van de kwalificatiestructuur. Wilt u ook uw leermiddelen zichtbaar hebben in dit register? Ga dan naar het Koppelpunt Catalogusinformatie van Kennisnet.

STATUS: Leverbaar
K1292 Bijdragen aan de ontwikkeling van kinderen op een persoonlijke, positieve manier? Je ontdekt wat jouw talenten en eigenschappen zijn. Op welke manier kun je deze inzetten op een IKC of brede school?

Extra informatie met betrekking tot het mbo-certificaat

Dit keuzedeel is bedoeld voor (gespecialiseerd) pedagogisch medewerkers en onderwijsassistenten die werkzaam zijn in een IKC of brede school.

Steeds meer basisscholen en kinderopvangorganisaties werken samen in een Integraal Kindercentrum (IKC) of brede school. Uit onderzoek van Oberon (Factsheet Samenwerking in beeld 2019) blijkt dat ongeveer een kwart van de ondervraagde bestuurders van samenwerkende basisscholen en kinderopvangorganisaties zich profileren als kindcentrum. Op de lange termijn wil bijna de helft van de bestuurders toewerken naar samenwerking in een integrale organisatie voor onderwijs en kinderopvang. Het werken in een IKC of brede school vraagt specifieke vaardigheden en gedrag. IKC's en brede scholen hebben behoefte aan beroepsbeoefenaren die kindgericht werken aan een doorgaande ontwikkeling voor kinderen van 0 tot 13 jaar, formeel en informeel leren met elkaar verbinden en samenwerken in interprofessionele teams. Het keuzedeel Combifunctionaris IKC/Brede school is gericht op deze specifieke aspecten van het werken in een IKC of brede school. Door het keuzedeel in te zetten voor (bij)scholing van onderwijsassistenten en (gespecialiseerd) pedagogisch medewerkers die in een IKC of brede school werken kan aan deze scholingsbehoefte worden voldaan.

Na het volgen van het keuzedeel Combinatiefunctionaris IKC/Brede school is de beroepsbeoefenaar breed inzetbaar bij een IKC of brede school. De beroepsbeoefenaar is in staat om in een interprofessioneel team samen te werken aan een doorgaande ontwikkeling van kinderen met aandacht voor de verbinding tussen formeel en informeel leren.

Kerntaken en Werkprocessen
Complexiteit
Verantwoordelijkheid en zelfstandigheid
Vakkennis en vaardigheden
Ontwikkeld voor kwalificatie(s)
Crebo Kwalificatie Dossier Niveau
25697 Gespecialiseerd pedagogisch medewerker Pedagogisch Werk 4 -
25698 Onderwijsassistent Pedagogisch Werk 4 -