Basis hospitality

Code Geldig vanaf
C0035 25-04-2020

Het certificaat Basis hospitality richt zich op het klant-/gastcontact, zoals dat voorkomt in verschillende contexten binnen de cross sectorale hospitality (toerisme, recreatie, hotellerie, horeca en facilitair). In het klant-/gastcontact draait het om persoonlijke- en commerciële dienstverlening in de taakgebieden informatie, advies, sales of administratief.

De doelgroep voor het certificaat Basis hospitality betreft werknemers, zoals backoffice medewerkers, die (meer) willen optreden als aanspreekpunt voor klanten/gasten. Daarnaast is het certificaat ook bedoeld voor werkzoekenden (vanuit andere sectoren, uitkeringsgerechtigden, statushouders) die willen optreden als aanspreekpunt voor klanten/gasten in de context toerisme, recreatie, hotellerie, horeca of facilitair, waar werkgevers kampen met personele tekorten.

In de hospitality sectoren Toerisme, Horeca, Recreatie en Facilitaire dienstverlening hebben werkgevers tekorten aan werknemers die service georiënteerde functies en rollen vervullen waarbij direct klant-gast contact in online- en offline situaties centraal staat. Het scholingstraject rond certificaat Basis hospitality richt zich op het direct inzetbaar maken van medewerkers op deze taakgebieden. Deze scholingsbehoefte kent een breed draagvlak onder het bedrijfsleven verenigd in het publiek private samenwerkingsverband ‘House of hospitality’, waaronder NH Hotel groep, Westcord hotels, Hotel Casa, Corendon hotels & resorts, TUI Nederland, Facilicom, ISS Facility Services, Randstad hospitality, Eden hotel groep, Double Tree by Hilton, Bidfood, Koninklijke Horeca Nederland – Amsterdam, ANVR, Ron’s Gastrobar, Amsterdam RAI, Johan Cruijff Arena, Vermaat Groep.

Na het volgen van dit scholingstraject zijn werknemers, zoals backoffice medewerkers, breder inzetbaar als aanspreekpunt voor klanten/gasten in persoonlijke- en commerciële dienstverlening in de taakgebieden informatie, advies, sales of administratief. Voor werkzoekenden zorgt het scholingstraject voor betere inzetbaarheid in deze taakgebieden.

Hierbij een overzicht van geregistreerde beschikbare leermiddelen voor dit product van de kwalificatiestructuur. Wilt u ook uw leermiddelen zichtbaar hebben in dit register? Ga dan naar het Koppelpunt Catalogusinformatie van Kennisnet.

STATUS: Leverbaar
Deze licentie geeft je toegang tot de losse module voor 'Basis hospitality' in de online leeromgeving: SVH Horecatalent. Het is een opzichzelfstaande leeromgeving, voorzien van fris, modern en up-to-date lesmateriaal en geeft daarnaast de mogelijkheid tot het creëren van verschillende leerlijnen.…
Kerntaken en Werkprocessen
Complexiteit
Verantwoordelijkheid en zelfstandigheid
Vakkennis en vaardigheden
Ontvangt de klant/gast
Informeert en adviseert de klant/gast
Verkoopt en/of verhuurt producten en/of diensten
Signaleert en behandelt klachten
Onderhoudt in- en/of externe contacten
Werft klanten/gasten en opdrachten
Samengesteld uit kwalificatie
Crebo Kwalificatie Dossier Niveau Diplomeren tot
25649 Zelfstandig medewerker travel & hospitality Travel, Leisure & Hospitality (Gewijzigd 2020) 3 -