Service en informatie in de bibliotheek

Code SBU Aard van keuzedeel Geldig vanaf Inschrijven tot Certificaten Beroepsvereisten
K1430 240 Verbredend 31-01-2024 - Nee Nee

In dit keuzedeel leert de beginnend beroepsbeoefenaar hoe een bibliotheek klantgericht en aantrekkelijk wordt ingericht en draagt die hieraan bij. Ook leert die om de klant te ontvangen, op methodische wijze door te vragen naar de vraag van de klant en hierop een passend antwoord of advies te geven. Daarbij zoekt die indien nodig in diverse informatiebronnen of verwijst die de klant naar informatiebronnen, producten en diensten van de bibliotheek en haar samenwerkingspartners.

Firda, Vereniging van Openbare Bibliotheken (VOB), Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB)

Doe de overlapcheck voor dit keuzedeel

Er is geen kwalificatie gevonden.

Er is sprake van ondoelmatige overlap.
Is er overlap?
Overlappende werkprocessen
Niveau complexiteit
Niveau verantwoordelijkheid en zelfstandigheid
Overlap vakkennis en vaardigheden
Niveau vakkennis en vaardigheden
Omvang vakkennis en vaardigheden
Er bestaat al een door de minister vastgestelde koppeling tussen deze kwalificatie en dit keuzedeel.
Er is geen overlap informatie gevonden.

Vul onderstaande gegevens in om een check uit te laten voeren door de Toetsingskamer.

Uw aanvraag is succesvol verwerkt. U ontvangt bericht als de check gereed is. Het aantal aanvragen voor een overlapcheck is onverwacht fors toegenomen. Het is niet uitgesloten dat dit tot vertraging zal leiden bij het verwerken van de aanvragen. De Toetsingskamer SBB stelt alles in het werk om aanvragen zo snel mogelijk te verwerken.

Er is een fout opgetreden bij het versturen van uw verzoek naar de beheerder, probeer het later nog een keer.

Er is (nog) geen leermiddel beschikbaar in de leermiddelen catalogus. Wilt u ook uw leermiddelen zichtbaar hebben in dit register? Ga dan naar het Koppelpunt Catalogusinformatie van Kennisnet.

Kerntaken en Werkprocessen
Complexiteit
Verantwoordelijkheid en zelfstandigheid
Vakkennis en vaardigheden
Draagt bij aan een klantgerichte en veilige bibliotheek
Ontvangt de klant(groep) en analyseert de klantvraag
Handelt de klantvraag af
Evalueert en reflecteert op de dienstverlening
Ontwikkeld voor kwalificatie(s)
Crebo Kwalificatie Dossier Niveau
25725 Business Administration & Control Specialist Business Services 4 -
25697 Gespecialiseerd pedagogisch medewerker Pedagogisch Werk 4 -
25189 ICT-beheerder ICT- en mediabeheer 4 -
25726 Legal, Insurance & HR Services Specialist Business Services 4 -
25190 Netwerk- en mediabeheerder ICT- en mediabeheer 4 -
25728 Office & Management Support Specialist Business Services 4 -
25698 Onderwijsassistent Pedagogisch Werk 4 -