Leidinggevende travel & hospitality

Crebocode Niveau Geldig vanaf Inschrijven tot Diplomeren tot
25647 4 01-08-2020 - -

De beginnend leidinggevende travel & hospitality is verantwoordelijk voor het organiseren van klant/gastgerichte dienstverlening en het realiseren van commercieel resultaat voor de organisatie. Hij is alert op ontwikkelingen, trends en commerciële mogelijkheden in de omgeving en vertaalt deze naar commerciële kansen voor de organisatie. Hij is het eerste aanspreekpunt voor zijn collega's en voert coördinerende taken uit. De kern van zijn beroep is klant/gastgerichtheid en commerciële dienstverlening. Naast zijn coördinerende taken werkt hij mee in de uitvoerende werkzaamheden voor het realiseren van klantgerichte dienstverlening en commercieel aanbod. Hij heeft probleemoplossend vermogen en doet proactief voorstellen om processen verder aan te scherpen die de dienstverlening verbeteren. Hij neemt vanuit zijn inhoudelijke kennis over het aanbod van producten en diensten initiatief om het aanbod aan te scherpen en onderscheidend te zijn voor de klant/gast. Voor het realiseren van commerciële doelstellingen kan hij verbanden leggen tussen verschillende middelen die hij daarvoor kan inzetten en de ontwikkelingen in de omgeving. De essentiële beroepshouding voor de beginnend leidinggevende travel & hospitality kan samengevat worden als: ondernemend en een sterke servicegerichte en commerciële houding. Hij ziet commerciële kansen bij de klant/gast, in de omgeving en benut deze. De kerntaak 'Realiseren van commercieel aanbod' wordt uitgevoerd in één van de volgende contexten: frontoffice van een(internationaal) hotel, frontoffice van recreatiebedrijf, bedrijven gericht op toeristische informatie, bedrijven in de reisbranche. Het resultaat van het beroep is het realiseren van optimale klant/gasttevredenheid, klanten/gastenbinding en een goed commercieel resultaat. Trends, ontwikkelingen en mogelijkheden in de omgeving zijn vertaalt naar commerciële kansen voor de organisatie. Een commercieel aanbod is opgesteld, producten zijn verkocht en de klant/gast is optimaal geholpen om een juiste keuze te maken

Code Titel
Geen documenten gevonden
Doe de overlapcheck voor deze kwalificatie

Er is geen keuzedeel gevonden.

Er is sprake van ondoelmatige overlap.
Is er overlap?
Overlappende werkprocessen
Niveau complexiteit
Niveau verantwoordelijkheid en zelfstandigheid
Overlap vakkennis en vaardigheden
Niveau vakkennis en vaardigheden
Omvang vakkennis en vaardigheden
Er bestaat al een door de minister vastgestelde koppeling tussen deze kwalificatie en dit keuzedeel.
Dit keuzedeel is ontwikkeld voor deze kwalificatie. Er kan daarom geen sprake zijn van ondoelmatige overlap.
Er is geen overlap informatie gevonden.

Vul onderstaande gegevens in om een check uit te laten voeren door de Toetsingskamer.

Uw aanvraag is succesvol verwerkt. U ontvangt bericht als de check gereed is. Het aantal aanvragen voor een overlapcheck is onverwacht fors toegenomen. Het is niet uitgesloten dat dit tot vertraging zal leiden bij het verwerken van de aanvragen. De Toetsingskamer SBB stelt alles in het werk om aanvragen zo snel mogelijk te verwerken.

Er is een fout opgetreden bij het versturen van uw verzoek naar de beheerder, probeer het later nog een keer.

Hierbij een overzicht van geregistreerde beschikbare leermiddelen voor dit product van de kwalificatiestructuur. Wilt u ook uw leermiddelen zichtbaar hebben in dit register? Ga dan naar het Koppelpunt Catalogusinformatie van Kennisnet.

STATUS: Leverbaar
Travel, Leisure & Hospitality, BPV en/of BSP opdrachtenboek
STATUS: Leverbaar
E-Licentie: Performs management tasks (Engelstalig)
STATUS: Leverbaar
E-licentie: Provides leadership (Engelstalig)
STATUS: Leverbaar
Kerntaak 2: Geeft leiding
STATUS: Leverbaar
Kerntaak 3: Voert beheerstaken uit
1 - 5 van 7
Kerntaken en Werkprocessen
Complexiteit
Verantwoordelijkheid en zelfstandigheid
Vakkennis en vaardigheden
Ontvangt de klant/gast
Informeert en adviseert de klant/gast
Verkoopt en/of verhuurt producten en/of diensten
Signaleert en behandelt klachten
Onderhoudt in- en/of externe contacten
Werft klanten/gasten en opdrachten
Complexiteit
Verantwoordelijkheid en zelfstandigheid
Vakkennis en vaardigheden
Stelt informatiemateriaal samen
Houdt financiële administratie bij en handelt transacties af
Houdt de administratie bij
Doet voorstellen voor aftersales of aanpassing van de dienstverlening
Complexiteit
Verantwoordelijkheid en zelfstandigheid
Vakkennis en vaardigheden
Promoot producten en diensten
Stelt een passend aanbod op met gerelateerde services en producten
Maakt een prijsberekening bij het aanbod
Complexiteit
Verantwoordelijkheid en zelfstandigheid
Vakkennis en vaardigheden
Plant en verdeelt de werkzaamheden
Instrueert en begeleidt nieuwe collega's, stagiairs en/of vrijwilligers
Voert formele gesprekken
Complexiteit
Verantwoordelijkheid en zelfstandigheid
Vakkennis en vaardigheden
Maakt een operationeel plan
Maakt een begrotingsvoorstel
Bewaakt financiën
Keuzedelen
Code Keuzedeel Geldig vanaf Inschrijven tot
K0263 ARBO, kwaliteitszorg en hulpverlening geschikt voor niveau 4 24-01-2020 -
K0017 Catering 24-01-2020 -
K0023 Digitale vaardigheden gevorderd 24-01-2020 -
K0024 Diversiteit 29-01-2022 -
K0959 Duits A1/A2 in het beroepsonderwijs 24-01-2020 -
K0960 Duits A2/B1 in het beroepsonderwijs 24-01-2020 -
K0961 Duits B1/B2 in het beroepsonderwijs 24-01-2020 -
K1492 Duurzaam handelen in de beroepspraktijk geschikt voor niveau 4 - -
K0031 Duurzaamheid in het beroep D 24-01-2020 01-01-2026
K0032 Eetcultuur en -wensen 17-03-2023 -